<-CategoryName-> // 12:1 - جمعه 24 آبان 1392

ممنوعیت سلاح سرد

لایحه سلاح سرد را بررسی میکنیم

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام ای خبر گفت: در صورتی که بررسی طرح کاداستر در هفته آتی به پایان برسد، ما لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد را در کمیسیون قضایی بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین هفته آینده طرح حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته خصوصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در حالی پس از 5 سال لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود که وقوع جرایم خشن با چاقو در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته و عامل اصلی نزاع‌های منجر به مرگ بوده است.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: سلاح سرد , قتل , حوادث , مرگ , لایحه , قضایی , سیاسی , مجلس , کمیسیون قضایی, ,

<-CategoryName-> // 11:54 - جمعه 24 آبان 1392

جزایر سه گانه و اظهارات جدید امارات

چرا امارات دست از سر جزایر سه گانه ما بر نمیدارد ؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات وزیر خارجه دولت امارات عربی متحده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ ، تنب کوچک و ابوموسی گفت: جزایر سه گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و تعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است.

افخم همچنین افزود: هرگونه اظهاراتی که برپایه عدم توجه به واقعیتهای جاری منطقه خاورمیانه و خلیج فارس باشد به همگرایی منطقه‌ای وتقویت روابط کشورهای منطقه کمک نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: همسایگان برای ما اولویت دارند و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت تقویت صلح وامنیت منطقه و توسعه همه جانبه مناسبات و تحکیم پیوندها با کشورهای همسایه و مسلمان بوده و این سیاست اصولی با جدیت تداوم خواهدیافت.

وزیر خارجه امارات اخیرا در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانیش بار دیگر ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی را تکرار کرد.

شیخ «عبدالله بن‌زاید آل نهیان» که در کنفرانس خبری مشترک با «گیدو وستروله» همتای آلمانیش شرکت کرده بود، این ادعاها را تکرار کرده و گفته بود: «ما یک موضوع حل‌نشده با ایران داریم ـ ایران هنوز بعد از 42 سال سه جزیره ما را اشغال کرده است.»

 ایران جزایر سه گانه را جز لاینفک خاک خود دانسته و بارها آمادگی خود را برای رفع سوء تفاهمات با امارات اعلام کرده است.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: ایران , جزایر سه گانه , امارات , توهمات امارات , وزارت خارجه ایران , تنب بزرگ , تنب کوچک , ابوموسی, خاور میانه , خلیج فارس , اخبار سیاسی , خبرگزاری فارس , فارس نیوز,

<-CategoryName-> // 11:52 - جمعه 24 آبان 1392

باخت فنی تیم تنیس روی میز ایران

تیم تنیس روی میز ایران با افت رنکینگ روبروست

به گزارش خبرگزاری فارس، ملی پوشان تنیس روی میز ایران پس از اینکه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون نتوانستند در تور جهانی آلمان شرکت کنند، با آغاز این رقابت ها و به دلیل غیبت باخت فنی خوردند.

با این شرایط فدراسیون تنیس روی میز باید منتظر جریمه و ملی پوشان کشورمان باید منتظر افت رنکینگ باشند.

نوشاد و نیما عالمیان، حمیدرضا طاهرخانی، پوریا عمرانی و سروش امیری نیا قرار بود در پروتور آلمان که از 23 تا 27 آبان برگزار می شود، شرکت کنند که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون به این کشور سفر نکردند و  در جداول اصلی با باخت فنی مواجه شدند.

به گزارش فارس، تنیس روی میز ایران در چند سال گذشته علاوه بر مشکلات مالی با مشکل مدیریتی نیز دست و پنجه نرم می کند و حاشیه های زیادی را به خود دیده است.

حال باید دید واکنش مسئولان فدراسیون به این اتفاق تلخی که برای تنیس روی میز افتاده است چه خواهد بود. سوال مهمی که در این بین مطرح است فدراسیون چگونه در مسابقاتی که هنوز هزینه های آن را تامین نکرده، ثبت نام کرده است.

اهالی تنیس روی میز نیز منتظرند تا وزارتخانه بی وزیر ورزش نیز در این خصوص تصمیم گیری کند.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: ورزش, خبر ورزشی , تنیس , تنیس روی میز , فدراسیون ایران , آلمان,

<-CategoryName-> // 11:48 - جمعه 24 آبان 1392

فیسبوک جز مصادیق مجرمانه نیست ؟!

فیسبوک مصداق مجرمانه ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز جمعه در حاشیه مراسم ختم مادر محمدعلی نجفی که در مسجد نور برگزار شد، در خصوص عدم انتشار روزنامه هم‌میهن و پیگیری آن اظهار داشت: هنوز نرسیدم پیگیری کنم و آن را دنبال می‌کنیم اما دلیل این مسئله هنوز روشن نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره مجرمانه بودن استفاده از فیس بوک نیز یادآور شد:‌ اینکه فیس‌بوک از مصادیق مجرمانه بودن است، قابل بحث است. این مسئله را کمیته بررسی مصادیق مجرمانه بررسی می‌کند و تاکنون جلسه‌ای نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که در آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند. بنده در فیس‌بوک حضور دارم و کسانی که با من در داخل و خارج کشور ارتباط دارند در این روزها بحث عاشورا و مسائل مختلف آن را مطرح می‌کنند.

جنتی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز این کمیته بررسی مصادیق مجرمانه تشکیل جلسه نداده است و وقتی تشکیل جلسه داد در این زمینه‌ها صحبت می‌کنیم.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: فیسبوک , فیس بوک , مصداق مجرمانه , عاشورا , جنتی , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی,

<-CategoryName-> // 11:33 - جمعه 24 آبان 1392

ظریف در جمع خبرنگاران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم ختم والده محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کارشکنی‌های وزیر امور خارجه فرانسه را در مذاکرات را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: برخی هر چقدر تلاش کنند نمی‌توانند واقعیت را تغییر دهند.

 

ظریف ادامه داد: هر گونه توافقی که حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسند و از موضع احترام نباشد شانسی برای موفقیت ندارد.خبرگزاری فارس: توافقی که حقوق ایران را به رسمیت نشناسد شانس موفقیت ندارد

وزیر امور خارجه اضافه کرد:‌خبرهای روز پنجشنبه و جمعه همه چیز را نشان می‌دهد و آنچه لازم است ضرورت یک برخورد از موضع برابر و احترام متقابل خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران و نماینده‌های آنها چیزی جز احترام را نمی‌پذیرند،‌گفت: من همیشه امیدوارم و بدون امید نمی‌توان کار را پیش برد.

ظریف خاطرنشان کرد: البته امیدواری مخالف این موضوع نیست که ما با چشم باز حرکت کنیم.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: خبر گزاری فارس , فارس نیوز , حقوق ایران , وزیر امور خارجه , وزارت خارجه فرانسه , خبرنگاران , مذاکره,

<-CategoryName-> // 11:11 - پنج شنبه 16 آبان 1392

یوزپلنگ آسیایی روی پیراهن تیم ملی ایران

بازدید رئیس فیفا از موزه تنوع زیستی؛
ابتکار: می‌خواهیم یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی باشد/ بلاتر: استقبال می‌کنیم
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال صبح امروز در موزه تنوع زیستی حضور یافت و ضمن دیدار و گفت و گو با معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران، با استفاده از نماد یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی در مسابقات جام جهانی استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سپ بلاتر در ادامه سفر خود به تهران صبح امروز پنجشنبه به موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رفت و در حالی که علی کفاشایان، هادی آیت اللهی، مهدی محمد نبی و مهدی تاج او را همراهی می‌کردند با معصومه ابتکار دیدار  گفت و گو کرد.

در این بازدید که شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش هم حضور داشت، تصاویری از یوزپلنگ ایرانی به معرض دید بلاتر در آمد. ابتکار در این خصوص به بلاتر گفت: هدف ما این است تا از انقراض یوزپلنگ ایرانی جلوگیری کنیم. ضمن اینکه می‌خواهیم نماد این یوز ایرانی را روی لباس تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی برزیل به کار ببریم و از آن استفاده کنیم.

بلاتر هم ضمن خوشحالی از حضورش در در موزه تنوع زیستی محیط زیست ایران تاکید کرد نسبت به 12 سال قبل که به ایران آمده بود، دید دیگری نسبت به محیط زیست و کشور ایران پیدا کرده است.

وی از پیشنهاد ایران برای استفاده از نماد یوز ایرانی روی لباس تیم ملی استقبال کرد و گفت: من ارزش این کار را به خوبی می‌دانم. اگر بخواهید از نماد حیوانات در حال انقراض روی لباس‌هایتان استفاده کنید ما هم استقبال می‌کنیم.

در حاشیه این مراسم نامی از نام خلیج فارس به میان آمد که رئیس فیفا در این خصوص سئوال کرد. بلاتر گفت: این همان خلیجی است که شما و کشورهای عربی بر سر نامه آن مناقشه دارید؟

رئیس سازمان محیط زیست هم به این سئوال پاسخ مثبت داد.

نکته جالب بازدید بلاتر از موزه تنوع زیستی وقتی رخ داد که او حیوانی را که گفته می‌شود در کوه‌های آلپ زندگی می‌کند، دید. بلاتر بعد از رویت این نقاشی خواست که در کنار آن عکس یادگاری بگیرد.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: یوزپلنگ اسیایی , فبفا , رییس فیفا , تیم ملی ایران , خلیج فارس , جام جهانی برزیل , ایران , تیم فوتبال ایران , ,

<-CategoryName-> // 10:30 - پنج شنبه 16 آبان 1392

تشییع عسگر اولادی با حضور سران سه قوه

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله لاریجانی و علی لاریجانی از دقایقی پیش در مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله عسکرولادی حضور یافتند.

سران قوای سه‌گانه با حضور در مراسم تشییع پیکر مرحوم عسکر اولادی برای آن مرحوم فاتحه قرائت کردند.

براساس این گزارش، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم حضور دارند.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: قوه مجریه , قوه قضاییه , قوه مقننه , لاریجانی , روحانی , عسگر اولادی , اخبار , خبر , خبرگزاری , بی نیوز , بدون خبر , جنتی , فارس نیوز , خبرگزاری فارس , ,

<-CategoryName-> // 10:27 - پنج شنبه 16 آبان 1392

از ژنو و مذاکرات ژنو چه خبر ؟

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، این شهر امروز (پنجشنبه) هم به مدت 2 روز میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلستان، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) است.

22 روز از نشست قبلی ایران و گروه 1+5 در این شهر می گذرد و شهر ژنو برای دومین بار پس از آغاز به کار دولت جدید در ایران میزبان این مذاکرات است. البته این شهر در دولت‌های نهم و دهم نیز برای سه بار میزبان این مذاکرات بود و با این تفاوت که ریاست هیئت ایرانی در آن زمان بر عهده سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و این بار برعهده محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران.

این مذاکرات قرار است ساعت 11 به وقت ژنو (13:30 به وقت تهران) در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شود.

همچنین ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از آغاز نشست بر سر میز صبحانه به گفت وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

دور قبلی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مهر ماه در این شهر برگزار و ظریف وزیر امور خارجه طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی به این نشست را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید» به صورت پاورپوینت به طرف‌های مقابل ارائه کرد.

در پایان چهار دور مذاکره ایران و 1+5 در ژنو بیانیه‌ مشترکی به این شرح صادر شد.

بقیه در ادامه مطلب


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: ژنو , مذاکرات هسته ای , فارس نیوز , استانبول , بلژیک , ایران , هسته ای , نیویورک , منطقه , بین المللی , ,

آخرین مطالب
» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد